מהי תוכנית "מהמרים אנונימיים"

מהי התוכנית

"מהמרים אנונימיים" היא התחברות של נשים וגברים המחלקים זה עם זה את ניסיונם, את כוחם ואת תקוותם כדי להחלים מהימורים. במאות הקבוצות הפועלות ברחבי העולם כולו, חברי התוכנית מתכנסים על מנת לחזק את עצמם וכן מכורים אחרים להימורים, כדי להימנע מהימורים ולגדול מבחינה אישית ורוחנית. החלמה אינה גורמת לאדם להגיע למצב שבו הוא יכול להמר בצורה נורמלית, כפי שנוהג מהמר חברתי. חברי "מהמרים אנונימיים" מבינים כי אם יבחנו את עצמם בדרך זו, הדבר יביא רק לכך שיחזרו לדפוסי עבר של התנהגות הרסנית. לעומת זאת, החברים מבקשים לכוון את האנרגיה, שאחרת היתה מכוונת להימורים, לפעילות שמעודדת התפתחות פרודוקטיבית.

השתתפות בתוכנית נועדה להיות עניין לכל החיים, כי גם אם אדם יכול לשלוט בהתמכרותו להימורים, הוא לעולם לא יעקור את המחלה מהמבנה הפסיכולוגי שלו. הצטרפות לתוכנית "מהמרים אנונימיים" מובילה לא רק לחיים חופשיים מהימורים, אלא גם לרמה גבוהה של ערכים רוחניים ומוסריים, ככל שהחברים מתקדמים בתוכנית.

כפי שמתחייב מן השם "מהמרים אנונימיים" פועלת על פי העקרון של אלמוניות, שבא לידי ביטוי בשתי צורות: ציבורית ואישית. חברי "מהמרים אנונימיים" שומרים בזהירות על אלמוניותם בעיתונות, רדיו, סרטים וטלוויזיה. נעשה שימוש רק בשמות פרטיים, הן כדי לשמור על זהותם של החברים המייצגים של התוכנית, והן כדי שהדגש יושם על העיקר – לא על אישיותו של הדובר אלא על "מהמרים אנונימיים" ככלל.

"מהמרים אנונימיים" פועלת על פי משיכה, ולא על ידי גיוס. התוכנית אינה מבקשת לקדם את הדימוי שלה ולא את זה של חבריה. "מהמרים אנונימיים" מבקשת להביא לידיעת הציבור כי מי שסובל מבעיית הימורים יכול לקבל עזרה. על כן, התוכנית משתמשת באמצעי התקשורת  ההמוניים כדי לפרסם את עצמה, ומעודדת את אנשי יחסי הציבור, להביא את דבר התוכנית לידיעת הציבור. אחדים מבין הנענים למסר של התוכנית עושים זאת מרצונם, אבל רבים באים הודות למאמצים של מישהו אחר – בן או בת זוג, בני משפחה אחרים, וחברים.

לאחר שהחבר החדש מגיע לתוכנית, מעודדים אותו להמשיך לבוא. חברי "מהמרים אנונימיים" יתקשרו לחבר החדש, ויעודדו אותו להשתתף בפגישות. הם ינסו לעזור לו בכל בעיה שהוא או היא עלולים להיתקל בה, בשלבים הראשונים של ההחלמה. ההצלחה בתוכנית תלויה במאמציו ובנחישותו של החבר החדש. אמנם ההחלטה אם להמשיך להמר תלויה בכל יחיד, אך חברי "מהמרים אנונימיים" מעודדים בכל מאודם את החבר החדש שיתמיד בתוכנית ויימנע מהימורים.

מומלץ לכל החברים להשתתף בפגישות על בסיס קבוע. הניסיון מעלה, כי חברים מחלימים משתתפים בפגישות לפחות אחת לשבוע. היעדרות ממושכת או חוזרת על עצמה גורמת תמיד לצרות, כי בסופו של דבר החיפוש הישן אחרי ההימורים הכפייתיים חוזר על עצמו.

התוכנית מאמינה כי לא ניתן לרפא את המכור להימורים. "מהמרים אנונימיים" יודעת, עם זאת, שמכורים להימורים יכולים להגיע שוב לשליטה על חייהם, בכך שיימנעו מהימורים ובכך שישנו את התנהגותם ההרסנית. שיוקם מעין זה יושג דרך התוכנית, שנועדה לעצר את הידרדרות חייו של המכור להימורים, ולאפשר לו לעלות על דרך חדשה של התנהגות חדשה ובריאה.

אנחנו כאן בשבילך

בעיית הימורים?
אנחנו יכולים לעזור. היינו שם.

מכורים אנונימיים היא תוכנית תמיכה ללא עלות המבוססת על עזרת מכור למכור

יש תקווה!

תל אביב והסביבה:
אלי – 052-4442042

ראשון לציון והסביבה:
שאול – 054-2690073

אשדוד והסביבה:
ג'קי – 052-6932393

חיפה והסביבה:
יוסי – 052-2301401

ירושלים והסביבה:
טל – 050-3551212

בית שמש והסביבה:
יעקב – 052-4153982